|
Főigazgató-helyettes - felső: Papp Tamás elérhetősége: almosvezertamas@gmail.com
Az 5-8. évfolyam profilja
Az 5-8. évfolyamon szervesen folytatjuk az alsó tagozat nevelő-oktató munkáját. Az alapfokú oktatás
ezen szakasza a készségek és képességek fejlesztésével olyan pedagógiai munkát igényel, amelyben a tanulók
tudásának, képességeinek, egész személyiségének fejlődése, fejlesztése áll a középpontban, figyelembe véve,
hogy az oktatás és nevelés színtere nemcsak az iskola, hanem a tanulók életének és tevékenységének számos más
színtere, fóruma is.
Az 5 - 6. évfolyam pedagógiai feladatainak megvalósítása során kiemelt feladatunk a kiemelt figyelmet
igénylő tanulók fejlesztése:
- A tanulási nehézségekkel küzdő ill. sajátos nevelési igényű tanulók folyamatos egyéni fejlesztése,
ezen tanulók minél kevesebb problémával, nehézséggel történő integrálása.
- Minden tanítványunk számára az esélyegyenlőség biztosítása a tanítási-tanulási folyamatban.
- Szükség szerint egyéni fejlesztéssel, logopédus és fejlesztő pedagógus segítségével végezzük a felzárkóztatást.
- A tehetséggondozás is kiemelt feladataink közé tartozik, ezért minden lehetőséget kihasználunk
tanítványaink képességfejlesztése érdekében. Tanulóinkat arra ösztönözzük, hogy minél több tanulmányi
versenyen vegyenek részt.
A felsoroltak megvalósítását szolgáló intézményi sajátosságok:
- Képességszintű csoportbontás minden osztályban matematikából és angol nyelvből.
- Csoportbontás magyar nyelvből, technika és tervezés és digitális kultúra tantárgyakból.
- Testnevelésből nemek szerinti bontással segítjük a hatékonyabb munkát.
- A művészeti nevelés területén tehetséges tanulóknak külön foglalkozást biztosítunk.
- A szociális kompetencia fejlesztését, a közösségfejlesztést osztályfőnöki órákon tudatosan
tervezett közösségi játékokkal és társasjátékokkal végezzük.
A 7 - 8. évfolyam pedagógiai feladatainak megvalósítása
Az 5-8. évfolyam hetedik-nyolcadik évfolyamán folyó nevelés-oktatás alapvető feladata -
a változó és egyre összetettebb tudástartalmakkal is összefüggésben - a már megalapozott kompetenciák
továbbfejlesztése, bővítése, a továbbtanulásra való hatékony felkészítés. Tehetséges tanulóinknak
lehetőségük van - az intézmény összetett jellegének köszönhetően - egyszerűsített felvételi eljárásban,
hozott pontok alapján tanulmányaikat a gimnáziumban folytatni. Ezáltal a gyerekek azon kivételes
lehetőséggel élhetnek, hogy a már megszokott intézményen belül, ismert tanárokkal folytathatják
középiskolai tanulmányaikat, ezzel minimálisra csökkentve a felvételi eljárással járó stresszhelyzetet,
valamint az általános és a középiskola közötti átmenet nehézségeit.
A korábban már ismertetett intézményi sajátosságok mellett, a sikeres felvételit az alábbiakkal támogatjuk:
- A biológiát 7-8. évfolyamon mindkét osztályban csoportbontásban tanítjuk, a természettudományos
érdeklődésű tanulók fejlesztését támogatjuk, elősegítve a gyakorlatiasabb, "kutassunk - vizsgálódjunk" típusú
órák tartását.
- Szorgalmazzuk minden tantárgyból az egyéni és kiscsoportos projektmunkákat. Ezzel is lehetőséget
biztosítva a tananyag hatékonyabb elsajátítását.
- Matematikából és magyarból felvételi előkészítő foglalkozásokon korábbi évek felvételi feladatainak
megoldásával segítjük tanulóink felkészülését a központi felvételire.
- Felvettük a kapcsolatot egy nyelviskolával így a tehetséges nyolcadikos tanulóinknak lehetőség nyílik
angolból államilag elfogadott nyelvvizsgát tenni.
- A gépjárművezetői jogosítvány megszerzését segítve, elsajátíttatjuk az elsősegély-nyújtási
ismeretek vizsgaanyagát. a biológia tanárok, valamint külsős szakemberek bevonásával a 7. évfolyamon.
- Osztályfőnöki órák keretében széleskörű továbbtanulási tanácsadást végzünk.
Nevelési és oktatási céljaink hatékonyabb elérése érdekében az 5-8. évfolyamon a gyermekek életritmusához
alkalmazkodva, életkori sajátosságaik figyelembe vételével a tanulási ciklusok közé rendszeresen iktatunk
a monotonitást megtörő, az esetleges átmeneti túlterhelést ellensúlyozó, komplexebb fejlesztést megvalósító
témanapokat. Ezen alkalmakkor a hagyományos tantárgyspecifikus oktatás helyett, a szociális
képességeket előtérbe helyező, a későbbi tanulmányoknál és a munka világában is létfontosságú kooperatív
tevékenységeket erősítjük. A témanapokon több tantárgy ismereteinek együttes alkalmazása a cél, egy meghatározott
feladat érdekében.
|